Joessa järjestettyjen tilaisuuksien määrä on yllättänyt hiljaisen kevään ja kesän jälkeen, kertoo Joen asiakkuuspäällikkö Carita Varjonen.

Mahalaskun kautta uuteen nousuun

Vierailukeskus Joen syksy on lähtenyt lupaavasti käyntiin poikkeuksellisista oloista huolimatta. Kun koko maailma on joutunut miettimään turvallisuutta ja kohtaamisen tarvetta uudelleen, on sanomattakin selvää, ettei kukaan halua olla uudessa tilanteessa yksin. Joessa lähdettiin tähän vuoteen toiveikkaasti edellisen vuoden kasvussa paistatellen. Lento tyssäsi nopeaan, kun maaliskuusta liu’uimme mahalaskulla kohti kesää.

Mahdollisuus uudistua
Syöksylaskusta toivuttuamme pysähdyimme, nousimme jaloillemme ja ryhdyimme toimeen. Kun pohdimme, miten voimme olla parhaiten mukana luomassa kaikille parempaa huomista, käännyimme asiakkaidemme ja kumppaneidemme puoleen. Olemme etsineet ja löytäneet kompromissiratkaisuja yhteistyössä kumppanien kanssa. Pitämättömät tilaisuudet voi siirtää ensi vuoteen ja tiloja päivitetään entisestään vastaamaan asiakkaiden uusia tarpeita.

Esimerkkien kautta toimeen
Virtuaalitapahtuman malliesimerkkinä Joessa toimii Business Festival Shift, jossa Joen mahdollisuuksia hyödynnetään täysin uudella tavalla. Joki on mukana mahdollistamassa tulossa olevia Future Meetings sekä Sparkling Wednesday -tapahtumia, jotka toteutetaan yhteistyössä verkostojemme kanssa. Joen tilat mahdollistavat tilaisuuksien pitämisen reiluilla turvaväleillä. Tilojen lisäksi streamausvalmius Putouksessa sekä Cave-teatterin puitteet virtuaalitapahtumille ovat kaikkien asiakkaidemme saatavilla. 

Varmaa on se, että entiseen ei ole paluuta ja tulevaisuuden uhkakuvista emme vielä tiedä.

Vahva verkosto voimavarana
Kuten olemme jo nähneet, kohtaamisen tarve ei vähene. Voimavaranamme on laaja kumppanuus- ja yhteistyöverkosto, josta löytyy osaamista kaikilta kärkialoilta. Tiedepuiston alueen triple helix -malli on ainutlaatuinen. Yritysten, kaupungin ja korkeakoulujen tiivis yhteistyö luo olosuhteet uusien ideoiden syntymiselle. Kun mukaan lisätään alueella toimiva WTC ja Turun Kauppakamari, Science Park ja Turun Yrittäjät, on Tiedepuiston alue ilmiömäinen paikka uusien yritysten toimia. Näiden yhteistyöverkostojen hyödyntäminen ja sen mukana tuomien hedelmien jakaminen mahdollisimman laajalle hyödyttää meitä kaikkia.

Omaa toimintaa pitää kehittää jatkuvasti, jotta voimme paremmin varautua huomisen haasteisiin. Varmaa on se, että entiseen ei ole paluuta ja tulevaisuuden uhkakuvista emme vielä tiedä. Haluamme kuitenkin, että huomaamme toisemme etäisyyksienkin päästä ja etsimme yhdessä uusia tapoja olla läsnä. Yhteistyöllä voimme taata, että tästäkin mahalaskusta käännymme nousukiitoon.

Carita Varjonen, Joen asiakkuuspäällikkö

Joen tilaisuudet ja kävijät 2018-2020
  Tilaisuudet Kävijät
2018 332 17 300
2019 781 43 000
2020 489 15 000

*Vuoden 2020 tilaisuudet ja kävijät tammikuusta syyskuuhun.


Lue myös:

Rhodoksen rannoilta Joen virtaan
Turvallisen tapahtuman jäljillä
Näin syntyy ikimuistoinen virtuaalitapahtuma

Kaikki uutiset