Joen asiakkuuspäällikkö Carita Varjonen kertoo, miten poikkeuksellinen vuosi on vaikuttanut Joen toimintaan.

Muutosten vuosi kannustaa uudistumaan

Uusi vuosi ja uudet tuulet. Vierailukeskus Joessa on aika tarkastella mennyttä vuotta ja kääntää katse kohti tulevaa. Miten erikoinen vuosi on sujunut Joessa, Carita?

– Kokonaisuuteen nähden vuosi on mennyt hyvin. Kevään jälkeen aloimme aktiivisesti viemään tapahtumia verkkoon ja järjestimme onnistuneita virtuaalitapahtumia pitkin syksyä, Carita aloittaa.

Poikkeusajasta huolimatta tapahtumat Joessa eivät loppuneet. Tapahtumien turvallisuuteen kiinnitettiin huomiota täysin uudella tavalla, mikä mahdollisti myös pienen osallistujamäärän paikan päällä avarissa tiloissa. Virtuaaliset ratkaisut ovat tulleet jäädäkseen ja kulkevat jatkossa saumattomasti perinteisten tapahtumien rinnalla. 

Laatu korvaa määrän
Vuoden 2020 aikana Joessa järjestettiin 598 tilaisuutta ja kokousta, joissa oli yhteensä yli 18 300 kävijää. Showroom toimi yksityisten yritysesittelyiden alustana turvallisesti pienille ryhmille kerrallaan. 

– Vuosi sitten kerroimme hienoista kasvuluvuista. Vuoden 2020 aikana kävijämäärä ei tietenkään yltänyt samaan, mutta olemme saaneet asiakkailtamme paljon kiitosta joustavuudesta ja uusista tapahtumamahdollisuuksista. Jos viime vuonna kasvoimme määrässä, tänä vuonna olemme kasvaneet laadussa, Carita kertoo.

Jokeen voi tulla vaikka vain idean kanssa. Me autamme kaikessa muussa.

Vierailukeskus Joki joutui sulkemaan ovensa keväällä koronaepidemian vuoksi. Kesällä Joessa järjestettiin vain pieniä, alle kymmenen hengen tilaisuuksia. Alkusyksystä toiminta palautui hetkeksi jopa melko normaaliksi, mutta loppuvuodesta rajoituksia taas kiristettiin. Vaikka Joen kävijämäärä putosi vuoden aikana noin puoleen aikasemmasta, pysyi tapahtumien määrä lähes samana. Tilaisuudet vain pienenivät ja siirtyivät osittain verkkoon.

Palveluntarjoajilla yhä tärkeämpi rooli
Uusi vuosi on myös aika pysähtyä pohtimaan toiminnan tarkoitusta ja tulevaisuutta. Viime vuoden aikana palveluntarjoajien merkitys on korostunut entisestään ja heidän tuottamat palvelut ovat nousseet yhä tärkeämmäksi osaksi Joen toimintaa.

– Vuonna 2021 haluamme panostaa palveluntarjoajaverkostoihimme entisestään. Haluamme saada palvelut paremmin esille niin, että asiakkaalle on selkeää, mitä yhden luukun periaate tarkoittaa. Tavoitteena on, että Jokeen voi tulla vaikka vain idean kanssa. Me autamme kaikessa muussa, Carita kertoo.

  Tilaisuudet Kävijät
2018 332 17 300
2019 781 43 000
2020 598 18 300

 

Lue myös:

Mahalaskun kautta uuteen nousuun
Asiakaspalvelijan työpäivän kruunaa tyytyväinen asiakas
Hybriditapahtuma yhdistää liven ja virtuaalin

Kaikki uutiset